Nature Cos: cosmetica met liefde voor mens, dier en milieu

Couleur Caramel is één van de topmerken van de Franse groep
Nature Cos (https://naturecos.org/en/). Al sinds 2002 ontwikkelt
Nature Cos natuurlijke, biologische cosmeticaproducten.
Dankzij hun jarenlange ervaring en expertise, staat de groep garant
voor uiterst doeltreffende formules en productietechnieken.
Het gamma, waaronder Couleur Caramel, is dan ook erg geliefd bij
professionals in Franse schoonheidsinstituten.


Maar Nature Cos wil nog een stapje verder gaan...
Naast topkwaliteit, staan respect voor mens en milieu centraal bij alles
wat ze doen. Want gezien de huidige klimaat- en sociale problematiek,
is verantwoord ondernemen niet langer een optie.
Het is de enige weg vooruit! 

Veel  consumenten verwachten vandaag ook niet minder.
Maar let op voor zogenaamde ‘green washing’!

Green washing: laat je niet beetnemen!

‘Natuurlijk’, ‘puur’, ‘ecologisch’, ‘plantaardig’, ... Vandaag de dag zie je deze termen op veel
verzorgingsproducten staan. Consumenten anno 2021 vinden het dan ook belangrijk dat
wat ze smeren goed is voor hun huid én voor de planeet.
En dat kunnen we alleen maar toejuichen!  
Het probleem is echter dat deze termen niet beschermd zijn. Met andere woorden:
iedereen kan ze naar hartenlust gebruiken. Inclusief bedrijven en merken die zich helemaal
niet of slechts minimaal inzetten voor mens en milieu.

Heb je als consument dan helemaal geen houvast? Toch wel!Dankzij het officiële
Ecocert Cosmos Organic keurmerk (https://www.ecocert.com/en/certification-detail/natural-and-organic-cosmetics-cosmos) ben jij zeker van zuivere, proefdiervrije en ecologische producten.

Nature Cos is Ecocert-gecertificeerd

Alle merken van Nature Cos zijn Ecocert-gecertificeerd. 
Ecocert is een officieel Frans label voor biologische cosmetica.
Merken die dit label dragen moeten voldoen aan een reeks strenge
regels in verband met duurzame productie, ingrediënten en dierenwelzijn.
Naleving van deze regels wordt regelmatig gecontroleerd door het gelijknamige
Franse certificeringsorgaan Ecocert. Nature Cos blijft voortdurend innoveren
om ieder jaar aan de strikte voorwaarden te voldoen.

Koop je een product met het Ecocert-keurmerk, dan ben je zeker van:

  • verantwoord gebruik van natuurlijke grondstoffen
  • respect voor biodiversiteit
  • minstens 95% van de plantaardige ingrediënten is biologisch
  • productie en verwerking met respect voor menselijke gezondheid en milieu
  • afwezigheid van parabenen, phenoxyethanol, parfums en synthetische kleurstoffen
  • afwezigheid van GMO’s
  • geen dierproeven
  • gerecycleerde verpakking

Lees hier (https://www.ecocert.com/en/certification-detail/natural-and-organic-cosmetics-cosmos)
meer over het Ecocert keurmerk

‘5% to change the world’-programma

Naast officiële bio-certificering, richtte Nature Cos het programma ‘5% to change the world’  op.
Hierbij doneert de groep 5% van haar netto-inkomsten per jaar aan Ngo's en verenigingen die
zich inzetten voor de rechten van mensen, dieren en de planeet.

Enkele goede doelen die Nature Cos steunt:

Tree-Nation (https://tree-nation.com/): De missie van de
non-profit Tree-Nation is de wereld terug bebossen en zo
klimaatverandering tegengaan. Met hun herbebossings- en
conservatieprojecten helpen ze bossen herstellen,
jobs creëren, lokale gemeenschappen ontwikkelen en
biodiversiteit beschermen.  

Care https://www.care.org/): De NGO Care vecht tegen extreme
armoede en toegang tot fundamentele rechten. Gelijkheid tussen
mannen en vrouwen staat hierbij centraal. Care draagt bij aan de
emancipatie en de positie van vrouwen in de maatschappij.

Sea Sheperds (https://seashepherd.org/): De internationale
non-profit Sea Sheperds zet zich in voor het behoud van de oceanen,
maritieme ecosystemen en zeedieren. Ze werken samen met lokale
overheden en bevolkingen om illegale praktijken aan het licht te
brengen en tegen te gaan.

Handicap International (https://hi.org/): Al meer dan 35 jaar ondersteunt de NGO
Handicap International kwetsbare bevolkingsgroepen. Het voorziet in hun basis- en
specifieke behoeftes, verbetert hun leefomstandigheden en helpt hen te integreren
in de maatschappij.

WWF (https://www.worldwildlife.org/): De alomgekende NGO WWF wil een wereld
creëren waarin mens en natuur in harmonie kunnen samenleven. Hun acties en
campagnes zijn gericht op het verminderen van de menselijke impact op het milieu
en behoud van het dierenrijk.

Lees hier (https://naturecos.org/en/5-percent-to-change-the-world/) meer
over het ‘5% to change the world’ programma

Dankjewel! Want met jouw aankoop van Couleur Caramel producten
draag jij mee bij aan deze goede doelen!

© 2012 - 2021 Couleur Caramel webshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel